Näky lopunajan eksytyksestä ja Jumalan kutsu parannukseen
Vuonna
1994 Richard Smith sanoi saaneensa näyn Jumalalta. Kun
tutkimme ja koettelemme näkyä lähes 20 vuotta sen antamisen
jälkeen, pystymme täydellä varmuudella näkemään sen olleen
Jumalan antama. Smithin näky oli annettu koskemaan Englantia, mutta
koska näky kertoi Toronton "herätyksestä" ja sen
jälkeen nousevista uusista eksytyksen aalloista, jotka nousevat
samasta eksytyksen happopilvestä kuin Toronton "herätys",
niin näky kosketti koko maailmaa ja siten myös Suomea. Olen itse
lukenut Richard Smithin näyn melko pian sen jälkeen kun se
julkaistiin 1990-luvun keskivaiheilla. Koin jo silloin näyn olevan
Jumalasta, ja vuodet näyn antamisen jälkeen aina tähän päivään
asti ovat vahvistaneet näyn olleen Jumalasta. Näky kertoo lopunajan
eksytyksestä, jonka kautta riivaajahenget pyrkivät eksyttämään
Jumalan seurakuntaa.
Richard
Smith: syövyttävä happopilvi:
"Torstaiaamuna
29.09.1994, juuri kun olin aikeissa ryhtyä erinäisiin
tutkimustöihin, sain epätavallisen selkeän ja yksityiskohtaisen
näyn. Tätä päivää oli edeltänyt ajanjakso, jolloin olin
raskautetuin mielin vuodattanut sydäntäni rukouksissa seurakunnan
tilan tähden Jeesukselle, taivaalliselle asianajajallemme.
Näin
suoraan edessäni suuren, mustan ja sykkivän pilven, joka kantoi
mukanaan paljon nokea ja muita saasteita. Sen rikinkatkuinen löyhkä
paljasti, että kyseessä ei ollut mikään luonnollinen pilvi vaan
juuri senkaltainen syövyttävä `happopilvi', joka syntyy
kemiallisen laitoksen tai öljynjalostamon räjähdyksestä. Oman
liikevoimansa kuljettamana tämä happopilvi nopeasti suuntasi
kulkunsa kohti vedetöntä erämaatasankoa, joka sijaitsi muutaman
kallioisen vuoren alapuolella. Tasankoa täytti monenlaiset
kansantyypit, joiden ymmärsin edustavan Englannin kristittyä
väestönosaa. Useimmat olivat tavanomaista valkoista anglo-saksista
väestöä, mutta joukossa oli myös eri etnisten vähemmistöjenkin
edustajia. He kuvastivat Englannin siirtolaisväestöä."
Lähemmin
tarkastellessani pystyin näkemään, että tämä suuri
yhteenkokoontunut joukko jakaantui neljään pääryhmään.
Ensimmäinen niistä oli kaikkein lähimpänä pilveen nähden ja
mitä ilmeisimmin oli joutumassa sen vaikutuspiiriin. Tätä
erityistä ryhmää voidaan kuvata sanalla "päihtyneet".
Heidän takanaan läheisesti yhteen limittyneinä olivat toinen ja
kolmas ryhmä: näitä vastaavasti kuvataan sanoilla "pelokkaat" ja "vihaiset". Edelleen hieman taaempana vähän matkan päässä oli
pienempi ryhmä, joka vuorostaan tunnetaan nimellä "valmistautuneet".
Yksi asia oli kuitenkin ilmeistä: happopilvi oli tulossa kaikkien
neljän ryhmän päälle, huolimatta siitä, halusivatko he
sitä vai eivät.
Tällä
kohtaa panin merkille, että tämä pilvi lähestyi lännen
suunnalta. Reaktiona tähän pilveen ensimmäinen ryhmä nauroi,
karkeloi ja lauloi. Muutamat ryhmästä lojuivat maassa joko
kontallaan tai pitkällään ja päästelivät monenlaisia
eläimellisiä ääniä. Jotkut olivat niin haltioituneita, että
muodostivat jopa tanssikulkueen, joka sitten congan tahdissa keinuen
kiemurteli suoraan pilveen. Tämän kaiken alkaessa tapahtua tajusin
heidän virheensä. Jo valmiiksi päihtyneenä niistä näkymättömistä
kaasuista, jotka erittyivät pilven etureunasta, tämä ryhmä
virheellisesti otaksui, että saastepilvi oli virvoittavan sateen
pilvi, joka edusti Jumalan läsnäoloa. He eivät onnistuneet
huomaamaan, mikä sen todellinen luonne oli.
Seuraava
uskovaisten ryhmä kyllä näki, mistä pilvi koostui, mutta joutui
sitten paniikkiin. Jotkut juoksivat karkuun ja kompastelivat saaden
itsensä pökerryksiin, kun toiset taas jähmettyivät paikoilleen
pälyillen puolelta toiselle. Kuten ensimmäisen ryhmän kävi, myös
heidät pilvi nielaisi. Heidän perustava virheensä oli joutua
pakokauhun valtaan, kun he huomasivat pilven pahuuden.
Samanaikaisesti
kun tämä tapahtui kolmas uskovaisten ryhmä, joka myös oli nähnyt
pilven olevan uhka, asettui seisomaan sen eteen heristäen
nyrkkejään sille ja päästellen erilaisia vihaisia ääniä.
Jotkut potkivat pilveä jaloillaan. Edellisen kahden ryhmän tavoin
nämäkin olivat pukeutuneet kevyisiin ja ilmaviin helleasusteisiin.
Heidän virheensä oli yrittää taistella pilveä vastaan omassa
voimassa. Sen seurauksena hekin tulivat niellyksi pilveen.
Tämän
jälkeen, pilven syötyä jokaisen näistä kolmesta ryhmästä, tuli
hiljaisuus, jota seurasi korvia vihlovia tuskanhuutoja, minkä jälkeen
uudelleen hiljaisuus. Tämän keskeytti vain outo, välillä taukoava
valitus tai pulputtava kurlausääni, joka kovasti muistutti minua ensimmäisen maailmansodan aikaisesta kaasuhyökkäyksestä.
Neljännen
ryhmän uskovaiset kuitenkin valmistautuivat kohtaamaan uhkaa, jonka
pilvi muodosti. Suurella kiireellä he sonnustautuivat kemiallisiin
suojapukuihin, kaasunaamareihin ja vankkoihin suojakypäriin, joissa
oli kirkas lamppu niinkuin kaivosmiehen kypärässä. Lampun (joka
kuvaa Pyhän Hengen valoa) takana, lähellä kypärän päälakea, oli
kirkkaanpunainen läiskä. Välittömästi ymmärsin sen symboloivan
Jeesuksen Kristuksen verta. Hänen merkkinsä oli tämän ryhmän
yllä. Kyljillään heillä oli hihnoilla kiinnitettynä valkoiset, punaisella ristillä merkityt ensiapulaukut. Niissä säilytettiin
laajaa valikoimaa lääketieteellisiä apuvälineitä niiden
uskovaisten auttamiseksi, joita pilvi oli polttanut. Oikeassa kädessään he kantoivat lujarakenteisia läpinäkyviä mellakkakilpiä, kun taas
vasemmassa kädessään he kantoivat erityyppisiä aseita. Ne oli mitä ilmeisimmin suunniteltu taisteluun niitä tyypiltään
erilaisia henkivaltoja vastaan, jotka asustavat pilvessä. Yht`äkkiä
Jumalan oman ajoituksen mukaisesti he muodostivat rivin, liittivät
kilpensä yhteen ja marssivat hallitussa tahdissa suoraan pilveen.
Mitä ilmeisimmin Herra itse johdatti heitä tekemään näin. Oli
myös selvää, että heidät oli kutsuttu työskentelemään
läheisesti toistensa yhteydessä. (Huomautus: myöhemmin Richardille
näytettiin, että tämän ryhmän strategiana oli edetä Herran
käskystä, taistella kestäväisesti, pelastaa ja hoivata joitakin
haavoittuneita ja sitten pysyä aloillaan odottaen seuraavaa
etenemiskehoitusta.)
Hieman
tämän näyn aiheuttamien johtopäätösten säikähdyttämänä
ryhdyin tietoisesti mielessäni soveltamaan 1Joh 4:1-3.
Yksinkertaisen suorasukaisesti kysyin: "Henki, joka toit tämän
kuvauksen elävästi mieleeni, tunnustatko suoraan, että Jeesus on
Kristus, lihaan tullut?" ”Kyllä, avoimesti tunnustan, että Jeesus
on Kristus, lihaan tullut”. ”Hyvä, entäpä miten suhtaudut
vereen, jonka hän vuodatti ristillä?” ”Veren kautta on syntien
anteeksiantamus. Se on suoja pahuutta vastaan, aivan kuten karitsan
veri ovenpäällisessä ja pihtipielissä suojeli israelilaisia minun
tuomioltani, joka kohtasi Egyptin esikoisia”. ”Hyvä, ryhdytään nyt
yhteiseen neuvonpitoon ja keskustellaan järkevästi. Käymättä
läpi uudelleen kaikkia yksityiskohtia, mitä aiemmin minulle
paljastit, lähettäisitkö, Abba Isä, Pyhän Henkesi nyt saattamaan
loppuun tämän näyn tulkitsemisen?"
Edelleenkin
täysin halliten sen, mitä tapahtui, talletin hitaasti muistiini,
mitä Pyhä Henki puhui. Synnyttäen suuresti terästyneen
mielentilan, joka samalla auttoi älyllisiä toimintojani, Pyhä
Henki antoi minulle seuraavan selityksen:
Happopilvi
ei kuvaa ainoastaan sitä, mikä nyt tunnetaan Toronto-ilmiönä, vaan
myös kaikkea sitä, mitä nousee tuosta vaikutuksesta. Toronto-ilmiö
on kuvainnollisesti sanottuna pilven etureuna. Se
avaa tietä
sitäkin kärjistyneemmille paholaisen manifestaatioille. Lyhyesti
sanottuna "Toronto'" voidaan käsittää pikemminkin jonkun alkuna
kuin itse päämääränä. Se, että pilvi liikkui omalla
liikevoimallaan, on osoitus siitä, että henki, jota voi luonnehtia
vain vieraaksi ja vihamieliseksi, asui siinä. Kyseessä on pilvessä
asuvien muiden henkien johtava henki. Kaiken lisäksi tämä vieras
henki on saanut Jumalalta luvan koetella tämän maan uskovaisten
uskollisuutta. Jyrkässä jakautumisprosessissa, joka tulee
aiheuttamaan monia haavoja, käy todella ilmi, ketkä seurakunnassa
seisovat Jeesuksen seurassa, ketkä eivät. Jotkut niistä, jotka
kuuluvat kolmeen ensimmäiseen ryhmään, tulevat saamaan vielä
muutaman mahdollisuuden tehdä parannus. Lyhyen hetken ajan tulee
olemaan tilaisuus päästä oikeaan suhteeseen Jumalan kanssa.
Tasainen, vedetön erämaa kuvaa Englannin yhteiskuntaa, josta Pyhä Henki on
erkaantunut. Tämä voi koskea muitakin Brittein saarten alueita,
vaikkakin sen ensisijainen merkitys on Englanti. Merkittävä huomio
on myös se, että jos Jumalan kansa olisi ollut kallioisten vuorten
huipulla (mikä tarkoittaa hakeutumista Jumalan läsnäoloon ja läheisyyteen), he olisivat välttyneet happopilven vaikutuksilta.
Heidän sijaintinsa avoimella erämaatasangolla on saattanut heidät
toivottoman haavoittuviksi korroosion vaikutuksille.
Toisin sanoen, koska he ovat siellä, missä Jeesus Kristus ei halua
heidän olevan, seurakunnalta on riistetty monia hengellisiä
puolustuskeinoja. Sen sijaan, että mitenkään pukisi ylleen Jumalan
koko sota-asua, tällä joukolla on löysät, keveät
kesäasusteet. Edelleen autiomaassa oleminen on saanut monet
uskovaiset etsimään lievitystä janoonsa vääristä hengellisistä
lähteistä. Tämä on yksi syy, miksi ensimmäinen ryhmä tervehti
pilveä niin suurella innostuksella. Se näytti tarjoavan helpon
tavan täyttää heidän tarpeensa.
Kuten aiemmin todettiin, tasangolla olevat ihmiset olivat uskovaisia, pääasiassa karismaattis-evankelikaalisia uskovaisia, mutta heidän joukossaan oli myös melkoinen joukko perinteisistä kirkkokunnista. Juuri he pistivät silmään papillisine lipereineen, kaapuineen ja itsetietoisine ilmeineen. Oli selvää, että tällä pilvellä tulee olemaan laajalle ulottuvat vaikutukset. Kuten näystä itsestään selvästi erottui, ne neljä ryhmää kuvaavat neljää mahdollista reaktiota happopilveen. Ainoastaan viimeinen niistä oli käsillä olevaan tilanteeseen nähden ajan tasalla. Erityisesti ne, jotka jähmettyivät paikoilleen pälyillen kahteen suuntaan, edustavat kristittyjä johtajia, jotka yrittivät hakea soveltuvaa diplomaattista ratkaisua tilanteeseen, joka oli itseasiassa mahdoton. Ei ollut mitenkään yllättävää, että useimmat heidän seuraajistaan hylkäsivät heidät pian ja jättivät heidät yksikseen pilven nieltäväksi. Tässä yhteydessä koen Pyhän Hengen sanovan selvästi: "Kavahtakaa ihmistekoisia kompromisseja Toronto-ilmiön käsittelyssä". Seurakuntaa kohtaa ensisijaisesti hengellinen eikä kulttuurellinen tai psykologinen ongelma. Tarvitaan hengellisiä aseita sen käsittelemiseen.
Kuten aiemmin todettiin, tasangolla olevat ihmiset olivat uskovaisia, pääasiassa karismaattis-evankelikaalisia uskovaisia, mutta heidän joukossaan oli myös melkoinen joukko perinteisistä kirkkokunnista. Juuri he pistivät silmään papillisine lipereineen, kaapuineen ja itsetietoisine ilmeineen. Oli selvää, että tällä pilvellä tulee olemaan laajalle ulottuvat vaikutukset. Kuten näystä itsestään selvästi erottui, ne neljä ryhmää kuvaavat neljää mahdollista reaktiota happopilveen. Ainoastaan viimeinen niistä oli käsillä olevaan tilanteeseen nähden ajan tasalla. Erityisesti ne, jotka jähmettyivät paikoilleen pälyillen kahteen suuntaan, edustavat kristittyjä johtajia, jotka yrittivät hakea soveltuvaa diplomaattista ratkaisua tilanteeseen, joka oli itseasiassa mahdoton. Ei ollut mitenkään yllättävää, että useimmat heidän seuraajistaan hylkäsivät heidät pian ja jättivät heidät yksikseen pilven nieltäväksi. Tässä yhteydessä koen Pyhän Hengen sanovan selvästi: "Kavahtakaa ihmistekoisia kompromisseja Toronto-ilmiön käsittelyssä". Seurakuntaa kohtaa ensisijaisesti hengellinen eikä kulttuurellinen tai psykologinen ongelma. Tarvitaan hengellisiä aseita sen käsittelemiseen.
Tämän neljännen ja ainoan todella Jumalan tahdossa toimivan ryhmän
rooli oli kaksitahoinen. Ensiksi sen täytyi käyttää sille
annettuja hengellisiä aseita hyökätessään pilvessä olevia
henkivaltoja vastaan. Toiseksi sen tuli auttaa kuntoutumaan niitä
kolmen ensimmäisen ryhmän uskovaisia, jotka olivat
loukkaantuneet pilvessä. On hyvin
valitettavaa, että jotkut uskovaiset heidän täytyy sivuuttaa, koska he joko
kieltäytyvät hoidosta tai ovat niin sekavassa tilassa, että heitä on
mahdoton käsitellä. Kaikki uskovaiset eivät suinkaan selviydy pilven
kohtaamisesta. Jotkut hylkäävät uskonsa,toiset taas kokevat pysyvän
fyysisen ja henkisen vammautumisen. On joitakin,
jotka jopa menettävät henkensä siinä.
|
Aloin
ymmärtää, että happopilvi oli myös Jumalan tuomion pilvi, jonka
täytyy käydä seurakunnan yli, kunnes pahuus voimallisesti
poistetaan siitä. Vasta happopilven tehtyä työnsä on seurakunta
puhdistunut niin, että se voi vastaanottaa Jumalan läsnäolon
pilven. Tämä pilvi vuorostaan saa aikaan syvempää
puhdistautumista ja paljon kaivatun herätyksen. Tämän toisen
pilven tulemisen aika ei ole kuitenkaan vielä. Kaikki toiveet
välittömästä herätyksestä ovat siten ennenaikaisia.
Kokonaisuutena ottaen tämä tarkoittaa sitä, että Toronto-ilmiö
ei edusta virvoitusten aikaa vaan ehkä pikemminkin ensimmäistä tämän
maan seurakuntia koskevaa erittäin ankaraa tuomion vaihetta. Hyvin
todellisella tavalla Jumalan omien joukot annetaan saatanan haltuun
lihan turmioksi. Vain ne, jotka ovat uskollisia Herralle kaikessa,
välttyvät tältä tuomiolta, vaikkakin he saattavat kohdat ahdinkoa
sen seurauksissa. Neljännen ryhmän haasteena on pysyä lujasti
yhdessä eikä toimia eristyneinä yksilöinä. Lopuksi uskon, että
Pyhä Henki haastaa sinut, joka luet tätä dokumenttia, päättämään,
mihin ryhmään kuulut, joko päihtyneisiin, pelokkaisiin, vihaisiin
tai valmistautuneisiin. Suuri pahuus tulee kohtaamaan monia
seurakuntia tässä maassa. On vain vähän aikaa tehdä tämä
päätös.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti